Etableringen af en filial i Danmark er et væsentligt led i Klarna Bank AB’s fortsatte vækststrategi og giver virksomheden adgang til det danske marked og dermed mulighed for at udvide virksomheden yderligere i Danmark. Horten har rådgivet Klarna Bank AB om alle forhold vedrørende etableringen af den danske filial.

Klarna Bank er blandt de førende leverandører af betalingsløsninger til online butikker, og den svenske fintechbank blev tidligere i år værdiansat til DKK 200 mia. Klarna Bank har ca. 90 millioner aktive kunder i den vestlige verden og leverer betalingsløsninger til 250.000 webbutikker. Det anslås, at Klarna håndterer omkring 40 % af online shoppingtransaktioner i Sverige, Norge og Finland. Og tiden er nu kommet til, at Klarna Bank kan øge sin markedsandel i Danmark via den nye danske filial.

Lang og intensiv proces

Den lange og intensive proces med etableringen af en filial af Klarna Bank i Danmark har pågået i mere end seks måneder og har indbefattet omfattende økonomisk, regulatorisk og strategisk rådgivning samt rådgivning om en lang række skattemæssige, selskabsretlige og ansættelsesretlige forhold og hvidvask- og GDPR-forhold.

Ansøgningen er nu godkendt af Erhvervsstyrelsen, som tillader, at Klarna Bank etablerer sig i Danmark med den nyoprettede danske filial benævnt Klarna Bank, filial af Klarna Bank AB (publ), Sverige.

Hortens rådgivning har indbefattet omfattende økonomisk, regulatorisk og strategisk rådgivning samt rådgivning om en lang række skattemæssige, selskabsretlige og ansættelsesretlige forhold og hvidvask- og GDPR-forhold.

Vil du vide mere?

Kontakt

Lars Lüneborg

Partner