Hurtig og effektiv opfølgning minimerer risikoen for tab. Vi sikrer en hurtig, effektiv og målrettet behandling af alle inkassosager. Sagen indlæses i vores debitorsystem, og debitor kontaktes straks via brev.
Efter indlæsning vil der straks ske en vurdering af debitor. Det sker for at sætte ind, hvor det giver størst inddrivelseseffekt. Et debitortjek indeholder:
- Kontrol og søgning af navne- og adresseoplysninger
- Kontrol af RKI-anmærkninger
- Kontrol af Statstidende (gældssanering, konkurs, død mv.)
- Berigelse af ejendomsdata
- Berigelse af telefonnummer
- Debitortjek foretages løbende gennem hele inddrivelsesforløbet
Oplysninger på debitor benyttes til at vælge den bedst egnede inddrivelsesproces. Der anvendes forskellige metoder, alt efter hvilken debitor og type sag vi behandler, herunder:
- Skriftlige henvendelser
- Telefoniske henvendelser
- Vurdering af debitors betalingsevne og eventuelle ejerskab til aktiver via søgning i offentlige registre
- Erhvervelse af frivilligt forlig/skylderklæring
- Registrering af debitor i RKI
- Administration af betalingsaftaler.
Der er konstant opmærksomhed på ændringer hos debitor, og der reageres straks, hvis det vurderes, at betalingsevnen er forbedret. Fx hvis debitor erhverver fast ejendom.
Gennem hele processen prioriterer vi at opretholde en god dialog med debitor, og derfor gør vi meget ud af, at vores medarbejdere - ud over at være inkassofagligt kompetente - også har flair for telefonisk kontakt til debitor. Det gør, at vi ofte får debitor til at indgå og overholde en betalingsaftale.
Vores honorering er typisk præstationsafhængig.
Lykkes det ikke at inddrive fordringen, vil vi kontakte dig med en vurdering af, hvorvidt sagen bør overgives til retlig inkasso.