Nina Henningsen er specialiseret i immaterialret og medie- og entertainmentret, og er leder af Hortens Media & Entertainment afdeling og afdelingen for Erhvervsret.

Nina har et indgående branchekendskab, som danner grundlag for rådgivning af førende nationale og internationale medieklienter bl.a. i sager om ophavsret, herunder i sager om klarering af rettigheder i forbindelse med de mange nye distributionsformer for radio, tv og musik på alle platforme, fx "catch-up" TV, SVOD og APPs.

Nina har stor erfaring med rådgivning i sager vedrørende sociale medier, sportsrettigheder, e-handel, tv-formater, reklamer, forlagskontrakter, telekommunikation og computerspil. Hun har igennem årene været involveret i en lang række højt profilerede sager vedrørende medie- og underholdningsindustrien, ligesom hun har mange års erfaring i forhandling med forvaltningsorganisationer.

Endvidere har Nina omfattende erfaring med rådgivning om den danske spillelovgivning og rådgiver sammen med et team af engagerede advokater internationale online spiludbydere og platformsleverandører om alle aspekter af den danske spillelovgivning, herunder den komplicerede tilladelsesprocedure, compliance-forhold, aftaleindgåelse samt de regulatoriske spørgsmål i forbindelse med internationale transaktioner.

Nina er jævnligt oplægsholder på nationale og internationale konferencer og er forfatter til artikler i magasiner og bøger. Hun er ligeledes medlem af DI's udvalg for medieindustri og deltager i arbejdsgrupper under Spillemyndigheden og Forbrugerombudsmanden vedrørende online spilindustrien.

Nina er omtalt i følgende internationale opslagsværker:
Legal 500 - Media & Entertainment (Leading Individual og Recommended Lawyer)
Chambers - Gaming & Gambling (global-wide) og TMT
Best Lawyers - Media Law

Clients recommend ‘strategic, well-connected’ practice head Nina Henningsen.

Legal500

She is extremely able and has high ethical standards

Chambers

'The leading lawyer for gambling issues in Denmark' in part due to her ability to 'think outside the box'

Chambers, 2018