Udarbejdelse og særligt håndhævelse af kontrakter, som er indgået på baggrund af et udbud, er centralt for, at ordregiver får mest muligt ud af kontrakten.

Indgår du aftaler med leverandører eller samarbejdspartnere om køb af rådgivningsydelser, andre tjenesteydelser eller varer, sidder du med et stort ansvar for kommunen. Ofte er det små ting, som på den ene side kan være med til at gøre en kontrakt rigtig god, eller på den anden side, uhensigtsmæssig dyr. For at få den fulde værdi af en god aftale er det derudover afgørende, at den bliver efterlevet. Mangelfuld eller dårlig kontraktstyring er ofte en af hovedårsagerne til, at indkøb, byggerier mv. bliver dyrere end forudset.

Vi giver dig gode råd til, hvordan du bliver bedre til at udarbejde kontrakter, så de er lette at håndhæve, og du undgår at betale dyrt for småforbedringer. Derudover giver vi gode råd til, hvordan du håndhæver kontrakter, så kommunen rent faktisk får det bedste ud af den enkelte kontrakt. Herunder kommer vi bl.a. ind på koblingen til udbud og vigtigheden af kontraktstyring efter kontraktens udførelse.

MÅLGRUPPE

Medarbejdere, som arbejder med indgåelse af kontrakter og kontraktstyring i myndigheder, som er underlagt udbudsreglerne.

Forplejning

Der serveres morgenmad fra kl. 8.30 og afsluttes med en let frokost.

Kontakt

Stud.jur. Marie Adserballe Kristensen
Sekretær Lene Cwarzko

Oplægsholdere

Line Markert

Partner

Peter E. P. Gregersen

Partner

Anne-Sophie Kämpf Svane

Advokat