torsdag den 22. februar 2018 kl. 8.30 - 11.00

Go'morgenmøde: Udenlandsk arbejdskraft

Hvilke muligheder og udfordringer er der ved at anvende udenlandsk arbejdskraft i Danmark?

Flere og flere virksomheder gør brug af eller overvejer at gøre brug af udenlandsk arbejdskraft; enten på permanent basis eller i forbindelse med tidsbegrænsede projekter. Der kan dog være en del udfordringer forbundet med at anvende udenlandsk arbejdskraft, og det er derfor vigtigt, at virksomhederne er opdateret på de muligheder og forpligtelser, som gælder, når arbejdskraften kommer fra et andet land.

Undervejs giver vi bl.a.:

  • Vores vurdering af, hvad man som dansk virksomhed skal være opmærksom på, når man ansætter udenlandsk arbejdskraft
  • Overblik over kravene til og mulighed for arbejdstilladelser
  • Gode råd i forhold til de udfordringer, som kan opstå i ansøgningsprocessen om arbejdstilladelser
  • Et overblik over de skattemæssige aspekter ved brug af udenlandsk arbejdskraft
  • Overordnet gennemgang af reglerne om social sikring ved anvendelse af udenlandsk arbejdskraft

Målgruppe

Virksomheder, som beskæftiger udenlandsk arbejdskraft eller overvejer at gøre brug af udenlandsk arbejdskraft.

Forplejning

Der serveres morgenmad og kaffe/te til arrangementet.

Kontakt
Sekretær Hanne Valgreen

Dato
Torsdag den 22. februar 2018 kl. 8.30 - 11.00

Sted
Horten, Philip Heymans Allé 7, 2900 Hellerup

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

NYHEDSBREV!

Tilmeld dig Hortens nyhedsbrev og få nyheder, tilbud om gratis arrangementer og gode råd om jura. Vi sender ud, når der er aktuelle nyheder, arrangementer og kurser.