tirsdag den 3. oktober 2017 kl. 8.30 - 13.30

Almenboligernes dag

BEMÆRK VENLIGST AT ARRANGEMENTET ER RYKKET TIL TIRSDAG DEN 3. OKTOBER 2017.

Den almene boligsektor arbejder i stigende grad sammen med private aktører, hvilket stiller stadig større krav til strukturering af samarbejder og tilrettelæggelsen af kontrakter.

På Almenboligernes dag sætter vi fokus på en række centrale udfordringer, som skal håndteres - navnlig i forbindelse med nybyggeri og renoveringssager. Hør bl.a. om:

  • Den nye udbudslov: De vigtigste ændringer af relevans for almene boligorganisationer
  • Udbud af forretningsføreropgaver - set fra udbyders og tilbudsgivers side
  • Den delegerede bygherremodel
  • Udbudsretlige rammer mv.
  • Særligt om lån, garantier og forsikringer
  • Sociale klausuler
  • Planlovens 25-procentregel - muligheder og begrænsninger
  • Udvikling af almene boliger, herunder optimering af almene friarealer
  • Præsentation af typiske tvister og ansvarssager
  • Gode råd til konfliktforebyggelse
  • Forsikring/risikoafdækning.

MÅLGRUPPE

Ansatte i almene boligorganisationer, administrationsselskaber og kommuner som beskæftiger sig med alment byggeri og udbud - både jurister og praktikere.

Praktisk information

Der serveres morgenmad fra kl. 8.30-9.00, hvorefter det faglige program går i gang. Efter arrangementet serveres der sandwiches. 

Kontakt
Sekretær Jette Nim Larsen

Dato
Tirsdag den 3. oktober 2017 kl. 8.30 - 13.30

Sted
Horten, Philip Heymans Allé 7, 2900 Hellerup

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

NYHEDSBREV!

Tilmeld dig Hortens nyhedsbrev og få nyheder, tilbud om gratis arrangementer og gode råd om jura. Vi sender ud, når der er aktuelle nyheder, arrangementer og kurser.