tirsdag den 3. oktober 2017 kl. 8.30 - 13.30

Almenboligernes dag

BEMÆRK VENLIGST AT ARRANGEMENTET ER RYKKET TIL TIRSDAG DEN 3. OKTOBER 2017.

Den almene boligsektor arbejder i stigende grad sammen med private aktører, hvilket stiller stadig større krav til strukturering af samarbejder og tilrettelæggelsen af kontrakter.

Vi sætter fokus på en række centrale udfordringer, som skal håndteres - navnlig i forbindelse med nybyggeri og renoveringssager.

Hør bl.a. om:

  • Den nye udbudslov: De vigtigste ændringer af relevans for almene boligorganisationer
  • Udbud af forretningsføreropgaver - set fra udbyders og tilbudsgivers side
  • Den delegerede bygherremodel
  • Udbudsretlige rammer mv.
  • Særligt om lån, garantier og forsikringer
  • Sociale klausuler
  • Planlovens 25-procentregel - muligheder og begrænsninger
  • Udvikling af almene boliger, herunder optimering af almene friarealer
  • Præsentation af typiske tvister og ansvarssager
  • Gode råd til konfliktforebyggelse
  • Forsikring/risikoafdækning.

MÅLGRUPPE

Ansatte i almene boligorganisationer, administrationsselskaber og kommuner som beskæftiger sig med alment byggeri og udbud - både jurister og praktikere.

Praktisk information

Der serveres morgenmad fra kl. 8.30-9.00, hvorefter det faglige program går i gang. Efter arrangementet serveres der sandwiches. 

Kontakt
Sekretær Jette Nim Larsen

Dato
Tirsdag den 3. oktober 2017 kl. 8.30 - 13.30

Sted
Horten, Philip Heymans Allé 7, 2900 Hellerup

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

x

NYHEDSBREV!

Tilmeld dig Hortens nyhedsbrev og få nyheder, tilbud om gratis arrangementer og gode råd om jura. Vi sender ud, når der er aktuelle nyheder, arrangementer og kurser.